Strona główna  /  Usługi  /   Metoda PTK

Metoda PTK

Metoda ta najczęściej wykorzystywana jest do leczenia różnych nieprawidłowości rogówki. Przeczytaj na czym polega ten zabieg i jakie są wskazania.

Metoda PTK laserowa korekcja wzroku w klinice Voigt

Fotokeratektomia terapeutyczna (PTK, czyli Photo Therapeutic Keratectomy), to zabieg polegający na usuwaniu lub modelowaniu fragmentów rogówki, w oparciu o metodę fotoablacji.

Metoda ta najczęściej wykorzystywana jest do leczenia różnych nieprawidłowości rogówki, w tym usuwania blizn rogówki, wzmocnienia przylegania nabłonka rogówki w przypadku nawrotowych erozji i wyrównania nieregularności rogówki.

Jakie są wskazania do procedury laserowej korekcji PTK?

PTK może być stosowany w leczeniu różnych schorzeń rogówki, takich jak:

• Blizny rogówki: Jeśli rogówka jest uszkodzona na skutek infekcji czy uszkodzeń mechanicznych. Ostatnio najczęściej pojawiające się blizny rogówki są wynikiem wirusowego zapalenia rogówki, często pojawiającego się przy nieprawidłowym używaniu soczewek kontaktowych.  PTK może pomóc w usunięciu tych blizn i przywrócić jakość widzenia.
  • Dystrofie nabłonka rogówki: Niektóre dziedziczne choroby rogówki mogą prowadzić do zaburzeń nabłonka. Dzięki PTK możliwe jest usunięcie uszkodzonego nabłonka.

• Erozja nabłonka rogówki: Powtarzające się epizody erozji nabłonka rogówki, które prowadzą do bólu i zaburzeń widzenia, mogą być leczone za pomocą PTK. Usunięcie uszkodzonego nabłonka i jego zagojenie może zmniejszyć częstotliwość nawrotów.
  • Dysplazja nabłonka rogówki: Niektóre warunki mogą prowadzić do nieprawidłowego rozwoju nabłonka rogówki. PTK może pomóc w wygładzeniu i naprawie tej warstwy, aby poprawić widzenie.

Na czym polega zabieg metodą PTK

W trakcie zabiegu dochodzi do odparowania powierzchniowej warstwy tkanki rogówki (nabłonka oraz części istoty właściwej) i niwelacji występujących blizn. Laser operuje jedynie na powierzchni rogówki, do bezpiecznej odległości. Dzięki temu nie dochodzi do uszkodzenia warstw wewnętrznych.

Fotokeratektomia przeprowadzana jest przy użyciu lasera ekscymerowego. W naszej klinice Voigt Klinika Oka do usuwania blizn rogówki stosujemy najnowocześniejszy laser excimerowy AMARIS® 1050RS firmy Eye-tech Solution. Posiada on wiele dodatkowych opcji, które zapewniają całkowite bezpieczeństwo podczas zabiegu.

Jak przebiega zabieg metodą PTK?

Kwalifikacja pacjenta do zabiegu usuwania blizn rogówkowych odbywa się zawsze na podstawie badania okulistycznego. Sam zabieg odbywa się w znieczuleniu miejscowym, aplikowanym w postaci specjalnych kropli do oczu. Usuwanie blizn rogówki trwa kilka minut i jest zupełnie bezbolesne. Po zakończeniu fotokeratektomii w oku umieszczana jest specjalna soczewka opatrunkowa.

Wykonując zabiegi laserowe w Voigt Klinika Oka zachowujemy najwyższe standardy bezpieczeństwa dla prawidłowego funkcjonowania oka.

Jesteś zainteresowany tym zabiegiem?

W naszej klinice doświadczeni specjaliści indywidualnie podchodzą do każdego pacjenta. Zapraszamy do umówienia się na konsultację.

Voigt to doświadczenie

Eksperckie treści na naszym blogu

8 marca, 2024

Nużeniec Oka: Przyczyny, Objawy, Diagnoza i Leczenie