Strona główna  /  Usługi  /   Metoda FEMTOLASIK

Metoda FEMTOLASIK

To jedna z najnowocześniejszych metod laserowej korekcji wzroku. Przeczytaj o jego zaletach oraz o przebiegu zabiegu i rekonwalescencji.

Metoda Femtolasik - laserowa korekcja wzroku w klinice Voigt

Metoda FEMTOLASIK  określana również mianem All-Laser LASIK to nowocześniejsza i bezpieczniejsza odsłona operacji laserowej oczu LASIK.

Zabieg ten stosuje się do leczenia krótkowzroczności (do -10 dioptrii), dalekowzroczności (do +4 dioptrii), astygmatyzmu (do 6 dioptrii), a także korekcji starczowzroczności w indywidualnych przypadkach. Podczas zabiegu wykorzystuje się dwa nowoczesne lasery – laser femtosekundowy (impulsy świetlne trwające 10-15 sekundy), który służy do przygotowania płatka rogówki i laser excimerowy, który koryguje wadę wzroku wewnątrz rogówki.

Jak przebiega laserowa korekcja wzroku FEMTOLASIK?

Rekonwalescencja po zabiegu FEMTOLASIK

Pacjent odczuwa poprawę widzenia w zasadzie od razu po zakończeniu operacji, ale oczy są chronione specjalnymi soczewkami do końca dnia. W ciągu 2-3 dni po zabiegu mogą pojawić się pewne dolegliwości, takie jak pieczenie czy kłucie w oku – nie wolno jednak pocierać oka ani przemywać go wodą. Należy również uważać, by do oka nie dostało się mydło ani inne kosmetyki.

Dla jak najlepszych efektów, przez około miesiąc po zabiegu FEMTOLASIK powinno się unikać opalania, przebywania w zadymionych pomieszczeniach oraz pływania w basenie. Podczas słonecznych dni należy nosić okulary przeciwsłoneczne i chronić oczy przed promieniowaniem UV. Niewskazana jest także bardzo ciężka fizyczna praca.

Dlaczego warto wybrać metodę FEMTOLASIK?

FEMTOLASIK to jedna z najnowocześniejszych metod laserowej korekcji wzroku, która z każdym rokiem wypiera tradycyjny zabieg LASIK. W metodzie korekcji wzroku LASIK nacięcie rogówki wykonywane jest skalpelem. Podczas zabiegu FEMTOLASIK nacięcie jest wykonywane przy użyciu lasera femtosekundowego. Lekarz jest w stanie wykonać operację z dokładnością co do setnej części milimetra – laser tnie rogówkę o wiele bardziej precyzyjnie niż skalpel, formowany płatek jest o wiele cieńszy i zużywa mniej tkanki. Dla pacjenta oznacza to większe bezpieczeństwo i szybszy proces gojenia.

FEMTOLASIK to metoda głęboka, wytwarzająca płatek rogówki, który w trakcie rehabilitacji ulega zrośnięciu. Jej zaletą jest możliwość korekty nawet dużych wad wzroku, a także krótki czas rehabilitacji po zabiegu. Pacjent praktycznie na drugi dzień odzyskuje pełną ostrość wzroku, dzięki czemu może wrócić do pracy czy prowadzić samochód, a poprawa widzenia jest trwała.

Eksperckie treści na naszym blogu

8 marca, 2024

Nużeniec Oka: Przyczyny, Objawy, Diagnoza i Leczenie