Zdjęcie damskich ocząt
  • Sala zabiegowa

Wprowadziliśmy szereg zabezpieczeń, aby nasi Pacjenci czuli się u nas komfortowo w tym szczególnym czasie.

Komunikat o pracy w czasie epidemii

Sala zabiegowa

w tych trudnych czasach nie zostawiliśmy Państwa bez opieki okulistycznej. Nasi specjaliści są nadal dostępni w placówce i z poświęceniem i zaangażowaniem troszczą się o Państwa zdrowie.

• Sala zabiegowa

Po czym rozpoznać stożek rogówki, jakie badania prowadzą do diagnozy i jakie są możliwe sposoby niwelacji skutków schorzenia.

Stożek rogówki – leczenie, zabieg i często zadawane pytania

Sala zabiegowa

Stożek rogówki to choroba, która powoduje zmianę kształtu rogówki – z kulistego na stożkowaty. Zdrowa rogówka ma charakterystyczny kształt kuli i jest osłoną gałki ocznej. W przebiegu stożka rogówki jej środek staje się cieńszy, a działanie ciśnienia wewnątrzgałkowego uwypukla rogówkę.

• Doktor Barbara Górska bada pacjentkę

Nowoczesne metody diagnozowania schorzeń i wad wzroku. Które badania dają najwięcej odpowiedzi?

Podstawowe badania wzroku, które warto wykonać

Doktor Barbara Górska bada pacjentkę

Wzrok wymaga fachowej opieki. Jeśli nie zaniedbamy badań za każdym razem, gdy coś nas niepokoi, będziemy dłużej cieszyć się sprawnością naszych oczu. Jakie badania warto zrobić, aby zdiagnozować ewentualne problemy w widzeniu?

• Zdjęcie lasera okulistycznego

Czym różni się metoda Femtolasik od lasik? Jakie wady można nią skorygować?

Co warto wiedzieć o zabiegu FEMTOLASIK?

Zdjęcie lasera okulistycznego

FEMTOLASIK to korekcja wzroku, podczas której wykorzystuje się dwa nowoczesne lasery – laser femtosekundowy służy do przygotowania płatka rogówki, zaś laser excimerowy koryguje wadę wzroku wewnątrz rogówki.

• Piotr Voigt przy sprzęcie medycznym

Jakie możliwości w okulistyce daje użycie super lasera? Jakie wady można korygować nowoczesnymi metodami?

Nowoczesna korekcja wzroku

Piotr Voigt przy sprzęcie medycznym

Korekcja wzroku jeszcze niedawno obejmowała przede wszystkim noszenie przez pacjenta odpowiednich okularów oraz soczewek kontaktowych. W ostatnich latach alternatywą dla tych metod stała się jednak laserowa chirurgia refrakcyjna rogówki oraz soczewki.

• Specjaliści analizują wynik na ekranie

Jakie są objawy AMD i jak z nimi walczyć? Co to jest terapia 2RT?

Co to jest AMD – Zwyrodnienie plamki żółtej związane z wiekiem (Age-related Macula Degeneration)?

Specjaliści analizują wynik na ekranie

AMD to choroba oczu polegająca na zwyrodnieniu - uszkodzeniu plamki żółtej – czyli najważniejszej, centralnej części siatkówki, która odpowiedzialna jest za wyraźne, ostre widzenie.

• Zbliżenie oka z soczewką kontaktową

Czy noszenie soczewek kontaktowych jest zawsze bezpieczne?

Miękka soczewka kontaktowa – powikłania związane z jej stosowaniem

Zbliżenie oka z soczewką kontaktową

Niestety, nie zawsze każdy użytkownik ma czas i warunki na codzienną pielęgnację soczewek kontaktowych, a co za tym idzie wzrasta ryzyko powikłań związanych z ich nieprawidłowym użytkowaniem.

• Para mierzy szkła

Warto poznać schemat budowy oka, aby lepiej zrozumieć diagnozę.

Budowa oka oraz jego główne schorzenia

Para mierzy szkła

Oko jest wbrew pozorom narządem skomplikowanym. Zadaniem oka jest przetwarzanie powstającego na siatkówce obrazu na bioprądy, które za pomocą nerwu wzrokowego są przekazywane do mózgu, w którym następuje rozpoznanie obserwowanego przedmiotu.

• Obraz oka

Zaćma znacznie pogarsza komfort życia, ponieważ przymglenie soczewki zniekształca widzenie i zmniejszakontrast.

Co to jest zaćma (katarakta) i jak sobie z nią poradzić?

Obraz oka

Zaćma z reguły dotyka osoby starsze lecz występuje również u dzieci jako tzw. zaćma wrodzona. Nieoperowana prowadzi u dzieci do niedowidzenia lub wręcz do niewykształcenia prawidłowego funkcjonowania narządu wzroku.