Baner o treści: Budowa oka - blog Voigt Klinika Oka
  • Profilaktyka AMD. Jak zapobiegać zwyrodnieniu plamki żółtej

Czynniki ryzyka rozwoju AMD i profilaktyka

Profilaktyka AMD. Jak zapobiegać zwyrodnieniu plamki żółtej

diagnozuje się po 50.-60. roku życia. U niektórych osób schorzenie rozwija się powoli, podczas gdy u innych postępuje w błyskawicznym tempie. Sprawdź, w jaki sposób możesz próbować zapobiec rozwojowi zwyrodnieniu plamki żółtej.

• Zapalenie spojówek - ból oczu, zaczerwienienie, obrzęk

Przyczyny, objawy i leczenie zapalenia spojówek

Jak radzić sobie z zapaleniem spojówek? Porady okulisty i domowe metody

Zapalenie spojówek - ból oczu, zaczerwienienie, obrzęk

Zapalenie spojówek może być bardzo irytujące i niekomfortowe, dlatego szukamy sposobów, które mogłyby przynieść ulgę naszym oczom. Jeżeli objawy nie są bardzo nasilone, można próbować samemu załagodzić występujące dolegliwości. Jeśli objawy nie zmniejszają się, a wręcz narastają, trzeba udać się do lekarza.

• Cukrzyca a wzrok

W jaki sposób cukrzyca wpływa na wzrok i jak leczyć te powikłania?

Cukrzyca a wzrok – o profilaktyce, schorzeniach i możliwościach leczenia

Cukrzyca a wzrok

W Polsce na cukrzycę cierpi ponad 3,5 mln osób, a liczba ta stale rośnie. Niestety choroba może prowadzić do licznych powikłań w obrębie wielu narządów ciała, w tym oczu. Jaka występuje zależność pomiędzy cukrzycą a wzrokiem? Na jakie choroby oczu narażeni są diabetycy i jak im zapobiegać?

• Ochrona oczu przed działaniem czynników atmosferycznych w zimie

Promieniowanie słoneczne, mróz, wiatr, zanieczyszczone powietrze - jak chronić przed nimi oczy?

Jak chronić oczy przed szkodliwym działaniem czynników atmosferycznych?

Ochrona oczu przed działaniem czynników atmosferycznych w zimie

Zmiany temperatur, nadmierne promieniowanie słoneczne, wiatr, zanieczyszczone powietrze - wszystko to może pogarszać kondycję oczu. Istnieją jednak sposoby, które nieco niwelują szkodliwy wpływem czynników atmosferycznych. Jak chronić oczy przed ich działaniem? Na to pytanie odpowiadamy w artykule.

• Problemy ze wzrokiem a choroby okulistyczne i ogólnoustrojowe

Problemy ze wzrokiem mogą być następstwem nie tylko chorób okulistycznych, ale też ogólnoustrojowych

O jakich chorobach mogą świadczyć zaburzenia widzenia?

Problemy ze wzrokiem a choroby okulistyczne i ogólnoustrojowe

Zaburzenia widzenia najczęściej związane są z występującą u pacjenta wadą wzroku lub konkretnym schorzeniem okulistycznym, np. zaćmą lub jaskrą. Zdarza się również, że pogorszenie widzenia wynika z chorób ogólnoustrojowych, m.in. cukrzycy czy nadciśnienia tętniczego. Bez względu na stopień nasilenia problemu, osoba, która dostrzega, że jej wzrok jest słabszy, powinna udać się do okulisty w celu przeprowadzenia diagnostyki. Pilnej konsultacji wymagają przypadki nagłego pogorszenia wzroku.

• Zespół suchego oka - krople do oczu

Zespół suchego oka - przyczyny, skutki, diagnostyka i leczenie

Co to jest zespół suchego oka, dlaczego powstaje i jak go leczyć?

Zespół suchego oka - krople do oczu

może nawet 35%. Jego ignorowanie i niepodjęcie leczenia może prowadzić do dalszych problemów z oczami oraz z prawidłowym widzeniem. Dowiedz się, czym jest zespół suchego oka i jak się go leczy.

• Retinopatia cukrzycowa - widoczne popękane naczynka krwionośne w oku

Retinopatia cukrzycowa, retinopatia wcześniacza, retinopatia barwnikowa - ich przyczyny i leczenie.

Co to jest retinopatia? Rodzaje i przyczyny występowania

Retinopatia cukrzycowa - widoczne popękane naczynka krwionośne w oku

Cukrzyca, wcześniactwo, predyspozycje genetyczne - wszystkie te czynniki mogą zwiększyć ryzyko pojawienia się retinopatii - choroby prowadzącej do uszkodzenia siatkówki oka. Tak jak w przypadku innych schorzeń, bardzo ważna jest tu szybka diagnostyka i wdrożenie leczenia, ponieważ zaniedbanie może doprowadzić nawet do ślepoty.

• Diplopia - podwójne widzenie

Diplopia - kiedy może wystąpić? Czym różni się postać fizjologiczna i patologiczna? Jak skorygować diplopię?

Podwójne widzenie: co to jest diplopia i jakie są jej przyczyny

Diplopia - podwójne widzenie

Podwójne widzenie - inaczej diplopia - może dotykać jednej gałki ocznej lub obojga oczu. Jak łatwo się domyślić, jest to stan, podczas którego pacjent widzi podwójnie obserwowany obiekt. Diplopia może wystąpić po urazie oka, przy niektórych wadach wzroku, ale bywa też objawem poważnych chorób. Z niepokojącymi symptomami należy jak najszybciej zgłosić się do okulisty, aby poznać przyczynę problemu i wdrożyć odpowiednie leczenie.

• Film łzowy - substancja nawilżająca oko

Co to jest film łzowy, jaki posiada skład i czym objawia się jego niedobór?

Film łzowy i jego znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania oka

Film łzowy - substancja nawilżająca oko

uczuciem “pieczenia” pod powiekami, obecności ciała obcego w oku, pogorszeniem ostrości widzenia. Dowiedz się, czym jest film łzowy, jakie pełni funkcje i co zrobić, gdy oczy nie są właściwie nawilżone.

• Korekcja nadwzroczności - laserowa korekcja wzroku

Jaką metodę korekcji nadwzroczności wybrać, by poprawić ostrość widzenia?

Sposoby na nadwzroczność – okulary, soczewki kontaktowe, laserowa korekcja wzroku

Korekcja nadwzroczności - laserowa korekcja wzroku

Nadwzroczność - nazywana także dalekowzrocznością - to refrakcyjna wada wzroku, której przeciwieństwem jest równie popularna krótkowzroczność. Utrudnia codzienne funkcjonowanie, obniża komfort widzenia i może być przyczyną kolejnych problemów z narządem wzroku. Na czym polega dalekowzroczność i jak ją skorygować? O tym piszemy w artykule.