Strona główna  /  Usługi  /   Iniekcje doszklistkowe

Iniekcje doszklistkowe

Przeczytaj o metodzie leczenia wysiękowej postaci AMD.

Iniekcje doszklistkowe AMD leczenie

Iniekcja doszklistkowa to zabieg polegający na podaniu zastrzyku z preparatem leczniczym do gałki ocznej. Iniekcje stosowane są głównie w leczeniu wysiękowej postaci AMD. Terapia przeważnie obejmuje serię zastrzyków, wykonywanych w określonych odstępach czasu, wg zaleceń lekarza.

Wysiękowa (mokra) postać AMD

Jednym z objawów choroby jest wrażenie “falowania” liter. Wywołane jest ono uniesieniem siatkówki, w okolicy plamkowej, pod którą wytworzyły się patologiczne naczynia krwionośne. Nieprawidłowo zbudowane ściany tych naczyń przepuszczają osocze, w wyniku czego powstają obrzęki i krwotoki do plamki. Ich objawem jest występowanie szarej lub czarnej plamy w centralnym polu widzenia pacjenta. Rozwój patologicznych naczyń krwionośnych pod siatkówką związany jest prawdopodobnie z genetycznie zwiększoną aktywnością czynnika VEGF (Vascular Endothelial Growth Factor).

Leczenie  wysiękowej postaci AMD polega na podawaniu zastrzyków (iniekcji doszklistkowych) z preparatami mającymi na celu hamowanie powstawania patologicznych naczyń krwionośnych – hamowanie VEGF. Wstrzyknięcie dogałkowe preparatów anty-VEGF może zahamować postęp choroby, ale już nie odwróci istniejących zmian.

Jak przebiega zabieg iniekcji doszklistkowej w wysiękowym AMD?

Kwalifikacja pacjentów do zabiegów iniekcji doszklistkowej w wysiękowej postaci AMD opiera się zawsze na pełnym badaniu okulistycznym. Sam zabieg wykonywany jest w warunkach ambulatoryjnych przez lekarza okulistę i trwa kilka minut.

Podanie zastrzyku wewnątrzgałkowego nie  jest bolesne. Iniekcja poprzedzona jest podaniem miejscowego znieczulenia kroplowego. Przed wstrzyknięciem leku lekarz dezynfekuje spojówki i unieruchamia powieki za pomocą rozwórki. Następnie podaje zastrzyk do ciała szklistego gałki ocznej. Sam zabieg iniekcji doszklistkowej trwa ok. 5 minut.

Po zabiegu na oko zostaje nałożony opatrunek, który powinien być pozostawiony do następnego dnia. Oko może być podrażnione i zaczerwienione. Ważne, aby po zabiegu bezwzględnie stosować się do zaleceń lekarza.

Dlaczego warto skorzystać z iniekcji doszklistkowych?

Zwyrodnienie plamki związane z wiekiem (AMD) to problem medyczny i społeczny, który dotyka nawet 1,5 miliona pacjentów w Polsce. Nieleczona lub zbyt późno zdiagnozowana wysiękowa postać AMD może prowadzić do nieodwracalnej utraty widzenia.

Iniekcja doszklistkowa preparatem anty VEGF jest obecnie najskuteczniejszą metodą leczenia tego schorzenia. Decydując się na to leczenie, możemy zahamować dalszy rozwój tej choroby i spowolnić proces utraty wzroku.

Jesteś zainteresowany tą terapią?

W naszej klinice doświadczeni specjaliści indywidualnie podchodzą do każdego pacjenta. Zapraszamy do umówienia się na konsultację.

Voigt to doświadczenie

Eksperckie treści na naszym blogu

22 kwietnia, 2024

Odwarstwienie siatkówki oka – przyczyny, objawy i leczenie